11 Mayıs 2008

Nasıl Arıcı oldum ? ( 4 )

merabalar;
bir kaç günlük aradan sonra son bölüm arıcılık hatıramı anlatmak istiyorum.

üç sene önce ödünç verdiği kovanlardan bir kaç tanesini Muammer'den istemiştim.
- "Ortak yapalım.Ben bir türlü koloni sayısını çoğaltamadım." dedi.
-"Olur. dedim. O yaz beraber çalıştık. Anaları italyan kırması yapmış. İşe yarar topu topu üç beş kovanı vardı. Kloni sayısını zor zar onsekize çıkardık. Tabi muammerle aramızda 30 km vardı. her hafta git-gel hem yorucu hem de masraflı idi.
O sene hayıttan bir hayli bal aldık. Sonra "pamuğa" diye ovaya gittik. Pamuktan da güzel bal aldık (!) sonra ertesi sene ben Muammer'den sadece santrifüj makinemi alarak ayrıldım. Geçen yılki kuraklıkta bizim Muammer de sıfırladı kovanları zaten. Şimdi boşta geziyor.
Benim herkese tavsiyem: Arılarınızı arıcılıktan anlamayan kişi ve kimselere vermeyin. Para ile olsa dahi vermeyin derim.

Ben ikinci arıcılık hayatıma yeniden 15 çıta ile ve yeni aldığım kovanlarımla geçen sene başladım. altı kovana çıktım.Aksilik bu ya geçen yıl da kurak gitmişti. Şükürler olsun yüzde elli zararla kurtulduk. Üç kovanla bu sene bahara çıktım. Şimdi on kovanım ve beş yedek ana arımla devam ediyorum.
Bu iş tiryakilikten beter dostlar. Onbir sene önce sigarayı bıraktım. Sigaraya hayatta bir daha başlamam.ama arılarımdan asla ayrılamam.
Bu iş Halil'in dediği gibi bir hastalık.
Arılarınız çok, ürününüz bol olsun. sağlık ve sıhhatte kalın dostlar.

Hiç yorum yok: